Ako nebyť smutný?

Slnko pre mnohých predstavuje symbol radosti, šťastia a tepla. Čiže ak zájde slnko, zájde spolu s ním i toto všetko? Jak sa vysporiadať s "dňom, keď zmizlo slnko?" Ako nebyť smutný?

Teraz referujem len na taký "obyčajný" smútok - netýka sa teda niečoho dôležitého a nezahrňuje depresie. Hovorím o smútku bežného dňa, keď ťarcha všetkého na nás doľahne, máme toho mierne plné zuby a hraničí to i s akousi sebaľútosťou.

Normálne, čo som zvykla robiť, bolo, že som si zapla nejaký film, šla na Facebook, či som sa niekomu posťažovala. Začala som vždy s jednou z týchto činností a nakoniec som urobila všetky, plus som skukla polovicu série nejakého starého seriálu. Toto mi zabilo toľko času, až sa z môjho smútku právom postupne stala depka.

Čo nové som ale vymyslela?

Rozhodla som sa, že smútok patrí k môjmu životu a potrebujem ho cítiť. Jednoducho si sadnem na posteľ, bez hocijakej elektroniky, hudby (teda bez hocičoho, čo by mi mohlo odvádzať pozornosť) a stopujem si tridsať minút, počas ktorých sa môžem oddať smútku. Viem, znie to ako blbosť! Ale po cca pätnástich minútach sa začnem tak strašne nudiť, že druhú polovicu času už len čakám na to, kedy s tým môžem prestať. ;)

Keď tridsať minút ubehne, som rada, že sa už nemusím tváriť ako puk a proste si idem robiť niečo zábavnejšie. Doporučujem vyskúšať, možno to zaberie i u vás.

Komentáre

  1. Tak tohle mě nikdy nenapadlo ale musím uznat že je to geniální Rozhodně zkusím až na mě zase padnou chmury ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krása, "unudit se k radosti"! Ale jo, smutek je doba k rozjímání a k prožívání internějších pocitů.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vzhledem k tomu, že depky na mě doléhají teď poměrně často, určitě to hodlám vyzkoušet!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To zní zajímavě, někdy tuto metodu vyzkouším.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Strašně zajímavý a netradiční nápad Smutek a depky doléhají na každého a někdy mě to fakt dostane do hrozného stavu, kdy mám totální chut' si to na někom/něčem vybít

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára