ovca v obleku

týčite sa nad nami
jasne to dávajúc najavo
čo sa snažíte dokázať?

Vy že máte pravdu?
ste len ovca v obleku
riadite sa dogmami
vlastnú pravdu neznajúc
a Vy mi hovoríte ako by to malo byť?

prečo Vám to iné tak vadí?
bojíte sa, že Vám niečo ušlo?

dostal ste príliš veľkú moc... od ostatných

prečo Vám ju dali?
to všetci vidia len na špičku nosa?
i JA?

...ak pôjdem na vyšlapanej ceste
zaradí ma to do stáda...

ale to ja nechcem!
síce neviem, kto som
ale aj tak skočím!
bojím sa
neviem, či prežijem
ale prečo byť ako ostatní?!

oplatí sa zaprieť seba samého len kvôli úspechu?

ja som to neurobila...
čo spravíš TY?









-------------------------------------------------------------------------------------------------
K napísaniu tejto básne ma inšpirovalo to, keď som si po sebe prečítala môj úbohý, sťažujúci sa úryvok kričiaci po pozornosti: Trpkosť neúspechu.
Uvedomila som si, že mal vyjadrovať o toľko viac... a ja som sa v ňom sústredila akurát na moje rozhorčenie, ktoré som chcela okoreniť štipkou humoru na konci. Preto som vzala moje vtedajšie myšlienky a vytvorila toto dielo o viacero vysoko postavených ľuďoch, ktorý mi chceli vziať sny...

Komentáre